Voor meer informatie bel: 085 0410 177 of stuur ons een email: [email protected]

U bent nu hier: Home / Onlinewinkel-Webwinkels / De populariteit van de e-scooters

De populariteit van de e-scooters

Sharing is caring

De efficiëntie van elektrische voertuigen, met name de elektrische scooter, lijkt met de dag toe te nemen. Hoewel de marktpenetratie van elektrische voertuigen (naar schatting ongeveer 0,12%) veel lager is dan in andere landen, worden elektrische tweewielers en driewielers aangeprezen als de meest waarschijnlijke drijvende krachten achter de groei van elektrische voertuigen in India; zij het van onderop.

Bereik is niet zo belangrijk

Elektrische scooters zijn niet verplicht om snelwegen over te steken (als dat wel het geval is, moet u uw vervoerskeuze heroverwegen). Ze zijn minder afhankelijk van een uitgebreid netwerk van snellaadstations (binnen of buiten de stadsgrenzen), aangezien een huishoudelijk laadstation meer dan voldoende is voor uw dagelijkse woon-werkverkeer, aangezien "snelle scooters - in wezen alles dat 25 km/u kan overschrijden, een bereik van 85-90 km. Merken als Okinawa bieden ook scooters aan met afneembare batterijen, die je net als een mobiele telefoon in je stopcontact kunt steken. Dat is echter niet de voorkeur van andere e2W-fabrikanten uit angst voor batterijverlies en stroomverlies. In plaats daarvan vertrouwen merken als Ather Energy op een groeiend netwerk van ervaringscentra en laadstations in de binnenstad om de rijervaring probleemloos te maken.

Het regent subsidies

Alleen al in de afgelopen week heeft het Rijk twee nieuwe subsidieregelingen aangekondigd. Als onderdeel van de tweede fase van de Faster Adoption and Manufacturing of Hybrid and EV (FAME)-regeling, is het subsidiepercentage voor elektrische e-scooters in 0251 Beverwijk verhoogd tot Rs 15.000 per kWh. Om van deze subsidie gebruik te kunnen maken, moeten scooters een actieradius van minimaal 80 km/u en een minimumsnelheid van 40 km/u hebben. Daarnaast mag de maximale prijs af fabriek niet hoger zijn dan Rs 1,50 lakh. De verhuizing zorgde ervoor dat merken als Ather de prijzen voor de 450X met Rs 14.500 verlagen. De Okinawa iPraise+ krijgt een prijsverlaging van Rs 17.900.

Lease hoeft niet per sé

Nu er nieuwe eigendomsmodellen worden geïntroduceerd, hoeft men niet per se een EV te kopen om hem te bezitten. Ather Energy Pvt Ltd zal binnenkort lease-opties aanbieden variërend van 13 maanden tot 36 maanden. Hoewel Ather beweert dat zijn leaseplan zich in een vroeg stadium bevindt en de landelijke distributie nog volledig moet worden geoptimaliseerd, zullen leasemodellen binnenkort ongelooflijk populair worden voor mensen die op zoek zijn naar eigendom op korte termijn. Okinawa, dat samenwerkt met OTO Capital, beweert dat zijn lease-opties kostenbesparingen tot 30 procent per maand opleveren in vergelijking met vergelijkbare EMI-regelingen. Klanten kunnen de scooter altijd kopen door de saldokosten te betalen aan het einde van het leaseprogramma of door te upgraden naar een nieuw model.